EPISODE 18: Hvordan udvikler man en interaktiv grafisk novelle? Med Daniel S. Christensen

Vi taler i podcasten med direktør hos Galdra Studios Daniel S. Christensen om deres spil Arcadia Fallen. Han fortæller om deres rejse fra studerende med forhåbninger om spilbranchen, til at kører en kickstarter og til sidst udgive spillet.

Arcadia Fallen er et spil i genren “interaktiv grafisk novelle”, og Daniel fortælle om hvordan de i Galdra Studios endte med at vælge denne genre, og omkring de vigtige elementer i genren som f.eks. voice actors, opbygning af fanbase og om at skrive en kompleks historie med mange forgreninger.

Links:
Arcadia Fallen på steam: https://store.steampowered.com/app/1174640/Arcadia_Fallen/

Galdra Studios hjemmeside: https://galdrastudios.com

Previous
Previous

EPISODE 19: Spiludvikling i Unity Enginen med Lars Kroll

Next
Next

EPISODE 17: Rumsoldater og 3D grafik med Michael Witus Schierup