IDSU-Pod Episode 8: Kan man lave spil med en 20 år gammel engine? m/ Frederik Schreiber, Slipgate

IDSUPOD Ep 8.png

Hvordan forholder moderne spiludvikling sig egentlig til historien? Smider man bare tidligere tiders teknologi væk, som tiden marcherer evigt fremad, eller kan man lære noget af de gamle mestre? Og hvad med dem, der ikke var født, da der blev lavet klassikere som Quake, Super Mario 3 eller…Ken’s Labyrinth? Alt dette er centralt for denne podcasts gæst, Frederik Schreiber, der har dedikeret sit virke til at holde ånden fra 90’erne i live i spil. Mikkel falder desværre ud på grund af mystiske internetproblemer, men Allan og Frederik får en god snak om, hvordan en tradition kan holdes levende.

Her er Slipgate Ironworks

Og her er 3D Realms

Her er Realms Deep, den årlige konference, Frederik omtalte

Previous
Previous

IDSU-Pod Episode 9: #dkgame i 00’erne (og lidt i 80'erne og 90'erne!) med gæst Allan Christophersen

Next
Next

IDSU-pod Episode 7: Rekruttering i Spilindustrien m/ Nina Kelstrup, Funday Factory